luni, 21 noiembrie 2011

Penibilii tuturor românilor

             Patru arătări celebre şi un copil nevinovat fac reclamă farmaciilor Catena. Este vorba de Arşinel conte de Dolhasca, Plutonierul Sebastian Papaiani Căpşună,  În Vremuri Apuse STELA Amor Estival, acum doar Popescu şi de marea noastră cântăreaţă de cămin cultural, Nico. Plus o fetiţă care n-are nicio vină. Fiecare spot are câte o poveste care se termină apoteotic cu un cântecel…de exemplu, protagoniştii se bâţâie şi zâmbesc tâmp, în timp ce fredonează:
           
Vreau să trăiesc mai muuult (cine nu vrea?)
Vreau să nu mai strănut (ei na! serios?)
O tabletă de iubire vă rooog (???)
O doză de ceva,    (de ce, de ce, de ce?)
Puterea de-a spera (offfff)
Sunt reţeta pentru viaţa ta!!   (What the fuck???)
Farmacia Inimii CA-.TE- NAAaaa.  (pe mine poate că mă doare în cur, nu sufăr din dragoste!)

Ultimul din seria asta de spoturi de mare inspiraţie este atât de ofensator, revoltător, penibil, încât îmi vine să-mi scot puşca cu cacofonie şi lunetă de la naftalină şi să fac prăpăd prin Lumea Reclamelor mioritice. Dar…până la fapte extreme, să vă spun, concret, despre ce este vorba:
           Nico, viitoare fostă mare cântăreaţă, ruşinea de la Eurovizion, e, chipurile, doamnă profesoară. Când va fi doamnă şi în muzică, o să zboare şi şinşila din micofermele românilor. Doamna dirigintă Nico le vorbeşte mucoşilor, viitori manelişti etnobotanişiti, despre marele nostru poet naţional Mihai Eminescu , poetul tuturor românilor, despre Muzeul Ţăranului, muzeul tuturor românilor şi despre… Catena, farmacia tuturor…aţi ghicit, românilor!
Cu alte cuvinte, a ajuns Catena simbol naţional! Bine, accept că în contextul în care românul ori e dator la bănci ori e bolnav, de multe ori amândouă, pe orice stradă ai să găseşti trei bănci şi cinci farmacii. Dar mai lăsaţi-ne câţiva ani, poate ne revenim! Adică ţăranul român cu a lui înţelepciune ( Ion al Glanetaşului face notă discordantă) a avut nevoie de secole să devină un simbol, Eminescu a trebuit să se chinuie şi el până a deveni LPR, iar Catena se bagă în sufletele noastre aşa, peste noapte? În ritmul ăsta, ce urmează??? Salam Săsesc, salamul tuturor românilor sau Coca-cola, sucul tuturor românilor?
Îmi propun să mă duc la o farmacie Catena şi să le zic că am neaparată nevoie de ajutor. Când or să mă întrebe ce am, am să le zic: “Îmi vine să borăsc! M-am uitat la reclamele voastre şi îmi vine pur şi simplu să borăsc necontrolat!”  Apoi, după ce or să-mi dea un pahar cu apă, am să le zic: “Să-mi ...….în reclamele voastre!!! Vaaai, mii de scuze…spoturile la Catena mi-au provocat o inversiune a genelor în cromozom, MUIE!! Pardon, e chiar Sindromul Tourette!!! Offf…Să mă ...! Ups! Mii de scuze!  N-aveţi o pastilă, în crucea.....voastre, pardon, de iubire?? Poate îmi revin şi-mi găsesc puterea de a mai spera!”

Revin la esenţa problemei: reclamele astea ne jignesc inteligenţa! Anul trecut, CNA-ul a luat atitudine şi a interzis una dintre penibilităţile Catena, pentru că ar fi încălcat un articol din Codul Audiovizualului.

ART. 144
(1) Este interzisă difuzarea de publicitate şi teleshopping pentru produse medicamentoase, vitamine, suplimente alimentare, nutrienţi, suplimente nutritive şi tratamente medicale, prezentate sau recomandate de personalităţi ale vieţii publice, culturale, ştiinţifice, sportive ori de alte persoane, care, datorită celebrităţii lor, pot încuraja consumul acestor produse sau tratamente.

            Sper să se sesizeze cineva şi anul ăsta. Poate că ar încadra reclama cu simbolul tuturor românilor la încălcarea flagrantă a Articolului Bunului Simţ.
Nu închei fără a aminti o altă reclamă, culmea, tot la o farmacie (!!!!), pe care am auzit-o la radio. Florin Piersic vorbeşte despre beneficiile şi incredibilele facilităţi pe care instituţia medicamentoasă le oferă pensionarilor. La final, o voce de copil rosteşte:” Când am să fiu mare, vreau să mă fac pensionar!”

Un comentariu:

  1. http://www.gandul.info/magazin/video-alegerea-publicitarilor-cea-mai-proasta-reclama-a-tuturor-romanilor-8993301

    RăspundețiȘtergere